fbpx
SPECIAL REPORT
How 20 Years of Brutality Impacts China and the World
Take a closer look at how this campaign has targeted millions of people who practice Falun Gong in China as well as the terrible impact felt throughout Chinese society, and around the world.

Washington Post Coverage

THE WASHINGTON POST WAS THE FIRST media outlet in the world to report that officials in China had received explicit orders to torture and maim Falun Gong practitioners who did not abandon their beliefs. Before the publication broke this news in 2001, practitioners had been dying at the hands of police for nearly two years already, but the exact lengths Beijing was willing to go to had not yet come to light.

Earlier that year, Phillip Pan of the Washington Post authored a pivotal exposé of two of the participants in the “self-immolation incident,” a false “protest” the communist regime staged in Tiananmen Square in January 2001.  The incident was scripted by the CCP for the purpose of villainizing Falun Gong practitioners in the eyes of the Chinese public. Pan was the first to uncover evidence that the immolators were not Falun Gong in his article “Human Fire Ignites Chinese Mystery,” included below.

The Washington Post was founded in 1877. Headquartered from Washington, DC, it’s considered one of the top five dailies in the U.S. with emphasis on the East Coast and national politics. It regularly publishes new developments in the ongoing persecution of Falun Gong.

Cracks in China’s Falun Gong Crackdown

Human Fire Ignites Chinese Mystery

Torture Is Breaking Falun Gong

China hasn’t earned a spot on Human Rights Council

China’s labor camps close, but human rights groups say grim detention conditions linger

 

 

Related Articles

... More Related Articles

Stay Informed

Subscribe to our newsletter